A szórólapok egy üzlet megnyitásakor, egy új termék, termékcsalád bevezetésekkor, árleszállítások, akciózások alkalmával a megismertetésben illetve a kommunikációban segítenek.
A szórólapok, prospektusok az üzlet, vállalkozás megismertetését, népszerűsítését, akciói meghirdetését teszik lehetővé. Akár személyes átadás, akár postaládába juttatás, vagy autók szélvédőjére helyezés révén eljuttatható a célközönségnek.
Tartalmát tekintve a tevékenység és elérhetőségek feltüntetése mellett érdemes megjeleníteni egy figyelemfelkeltő ikont vagy képet tevékenységünk könnyebb beazonosítása céljából. Új áru vagy szolgáltatás bevezetése esetén célszerű arról egy összefoglaló leírást nyújtani.
Anyagát tekintve a hagyományos 80 g-os papírtól kezdve az exkluzívabb 135 grammosokon át, a vastagabb kartonlapon keresztül a speciális dekorációs papírokig, fényes vagy matt kivitelben, hajtogatva vagy anélkül rendkívül széles skála áll rendelkezésre az egyedi és figyelemfelkeltő szórólap előállítására. Leggyakrabban 135 g-os fényes műnyomóra nyomtatjuk a szórólapokat.
A flyer tulajdonképpen méretében és alakjában tér el a szokásos szórólapoktól. A szokásos A/4-es méretű lapot függőlegesen 4 részbe vágva kapjuk méretét, ezáltal egyedi, figyelemfelkeltő és költséghatékonyabb szórólap típusunk lesz.